onsdag 21 augusti 2013

Livselixir III: The Pride Of Creation

Vad skulle jag göra utan Tobias Sammet? Svar: Ha ett betydligt tråkigare liv. När fem av mina älsklingstyskar (jag har många sådana) släppte Tinnitus Sanctus 2008 var det dags för lite muntrare toner i högtalarna, troligen välbehövliga.

Låten nedan är en sådan jag önskar att jag kunde spela för diverse ansträngt religiösa människor och se dem spricka upp i ett stort, självironiskt leende. The Pride Of Creation är en underbar drift med religion, själv skrattade jag högt när jag hörde den första gången. Humor och självdistans är två absolut nödvändiga verktyg om man ska kunna hantera vår bisarra värld, och när jag hör just den här låten ler jag alltid en smula åt både mig själv, tillvaron och tanken på att få spela upp den under ett kyrkkaffe...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar