tisdag 30 juli 2013

Sexsträngad date med Eric Calderone

Vintern 2009 var jag tjugosex år, arbetslös och tillbringade mer tid än vanligt på Youtube. Jag skulle tro att jag, eller min sambo, höll på att leta klipp med soundtrack till tv-spel och film, när någon av oss snubblade in på en vänsterhänt gitarrnörds kanal och upptäckte en alldeles utsökt kombination av metal och välkända soundtrack, passande nog döpt till ”Meets Metal”. Pirates Of The Carribean bör ha varit det första stycket jag hörde, men det kan även ha varit Street Fighter.



Nu har den smilgropsprydde nörden Eric Calderone gnott på i flera år med sitt soloprojekt, och det med den äran. Idén att låta metal och tv-spel, film mm ingå äktenskap, kombinerat med musikalisk talang, flit och Youtube, kan bara betraktas som suverän, och det idoga plinkandet tog honom från Youtube till EMG och NAMM, där han fick skriva autografer mellan Jeff Loomis och Andy James i januari 2013. Det får ni  dock googla på själva om ni är nyfikna, för här kommer ännu en sexsträngad tolkning, den här gången av Lord Of The Rings:



Flink, småleende och utan något som helst snack är han en fröjd att lyssna på, inte minst för att det syns så tydligt att han har roligt. Emellanåt skriver jag, som så många andra lyssnare, förslag på fler godbitar jag vill höra i kommentarsfälten, och bland guldkornen jag och många med mig önskade återfinns Skyrim, Phantom Of The Opera och Castlevania. Men nu lever jag och sambon i ett hushåll där Stallone är en av husgudarna, så om jag ska plocka ut en tredje video, så får det bli den här:



Vill ni höra mer? Klart ni vill! Då går ni helt enkelt in och favoritmarkerar 331Erock på Youtube – ja, ni måste ha en egen inloggning på Youtube först – och sedan är det bara att klicka, lyssna och njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar