söndag 28 juli 2013

Anno Iuliae: Hold On To The Dream (Hold On To The Dream)

Det här är tänkt att vara en måndagskategori, men ibland får man lov att göra undantag. Castillionintervjun, som skulle ha postats idag, får ett par dagars uppskov och istället tidigareläggs ett par mindre inlägg under tiden, så här är ett nytt Anno Iuliae.

I likhet med Grim Reaper tillhör detta Anno Iuliae hennes sambos skivsamling. Det brukar vara jag som är repeatfreaket i hushållet, men emellanåt får även min sambo ett sådant ryck. Försök föreställa er vilken stämning det blir i en trerummare när Dave Hills ångest breder ut sig över samtliga 66 kvadratmeter på repeat. Inte bara ett tillfälle, nej då. Om och om och om igen... Till sist stod man i beredskap att ge högtalarna terapi, eller åtminstone ett dussin näsdukar. 2002 är skivan inspelad, och mina öron nådde den tidigast 2005, men just spåret Hold On To The Dream får jag lov att datera till 2007, då repeatperioden för alltid cementerade den hos mig. Och ja, det fanns en låt med Demon på blandskivan också, men det var inte den här.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar