måndag 30 september 2013

SRM-pärlor: Livsglädje, relationer och banddynamik

Ny månad, snart iallafall, och det betyder lite nya teman här i grottan. Under några veckor framöver kommer måndagarna att förgyllas av diverse citat från mer eller mindre visa män ur Sweden Rock Magazines rikliga utbud av känslor, åsikter och annat broderimaterial.

Det visade sig vara rätt kinkigt att samla in alla dessa klokheter under tydliga kategorier, men någon form av avgränsning var nödvändig och vi ska tillbringa denna måndag i idel lycka:





”När jag ser andra som verkar vara så jävla uppåt hela tiden försöker jag hitta tecken på att de efteråt går hem, lägger sig i fosterställning och gråter.”
Mikael Åkerfeldt, Opeth, misstror gladlynthet. (SRM #85)


"Själv var jag inte bekant med uttrycket, utan trodde att emo var en fågel!"
Tobias Sammet, Edguy, har koll på trenderna. (SRM #85)


”Du vet att svenska killar är speciella, särskilt om de har spelat med Yngwie Malmsteen.”
Timo Kotipelto, Stratovarius, analyserar grannlandskillar. (SRM #101)


"Är jag svår att arbeta med? Antagligen, om du är en fitta."
Dave Mustaine, Megadeth, erkänner samarbetsproblem. (SRM #22)


"Ja, det vore ju en lögn att påstå något annat än att jag inte precis ser fram emot konserterna."
Timo Kotipelto, Stratovarius, är diplomatisk mot Timo Tolkki. (SRM #20)


"Men visst, man har ändå tagit med Gustav i bandet för att han är en grym trummis. Det är inte för att han är så upplyst. Han är duktig på det han gör; har renoverat övervåningen på sitt föräldrahem i alla år. Det är inte direkt så att han har läst tidningarna eller kollat på nyheterna. Man får förlåta honom för det."
Dag "Hell" Hofer, Bullet, försvarar sin kollegas brist på bildning. (SRM #78)


"I fallet med Tolkki och alla de här gamla tvåloperorna är jag nästan mer skyldig. Han har iallafall en ursäkt: att han är sinnessjuk. Det har inte jag."
Jens Johansson, Stratovarius, tar ansvar för sina relationer. (SRM #79)


"Med andra ord vore teoretiskt sett den enda lösningen ett storband med samtliga i Helloween inblandade."
Kai Hansen, Helloween, siar om bandets lysande framtid. (SRM #95)


"Hans här 18-åriga dotter/receptionist Sharon blev senare mrs Ozzy Osbourne, trots att damen vid sitt första möte med sångaren blev rejält uppskrämd - delvis på grund av vattenkranen som hängde om hans hals."
Erik Thompson har förståelse för känsliga kvinnor i "Hårdrockens historia 1975". (SRM #20)


"Om tjejen som bar en svart topp där det med silvertext stod präntat "SPRUTLUDER" läser det här så tycker jag att du ska ta och höra av dig. Jag måste få reda på exakt var du köpte den där toppen. Svärmor fyller jämnt snart..."
Arash Sheikholeslami är modeintresserad på Gates Of Metal. (SRM #14)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar