måndag 9 september 2013

Anno Iuliae: November Rain (Appetite For Destruction)

Jag vet egentligen inte vilket år jag ska datera den här till. Det kan lika gärna vara 1994 som 1998. Antingen hörde jag den i skolan, på MTV hemma hos pappa eller på en av de där samlingsskivorna som var så populära på 90-talet. Vad som däremot är helt säkert, är att jag i gymnasiet spelade och sjöng den här under ensemblen, efter att ha flått fingrarna i flera veckor för att lära mig en förenklad version av Slashs solo.

Trots den svulstiga, klyschiga videon är det en fantastisk låt och jag älskar den lika mycket nu som då. Annars är jag inte överdrivet frälst på sleaze och jag kan inte påstå att jag intresserat mig det minsta för att Guns 'N Roses har släppt en ny skiva.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar