måndag 14 oktober 2013

SRM-pärlor: Integritet, tro, känslor och hälsa

Måndag igen och i sann husandaktsanda startar grottmänniskan givetvis dagen med ett antal ljus i mörkret, som ska lysa upp tillvarons becksvarta och snåriga vildmarker. Det är inte alltid så enkelt att både vara metal och hålla koll på hälsotillståndet hos kropp och själ samtidigt. För att inte tala om hur man ska hantera alla de känslor som musik kan frammana. 

Men om du nu vandrar i dödsskuggans dal, tänd en läslampa och vig en stund åt andlig spis med glättat omslag:





”När folk kommer och har med sig syltburkar med sitt eget mensblod. Eller kommer inkletade i ägglossning och mens och vill gifta sig utanför turnébussen. Då är det läge att kunna säga ifrån.”
Erik Danielsson, Watain, vet vart gränsen går. (SRM #106)


"Ja, Peter kräks också. De är ganska jämna, han och Alexi."
Henkka T Blacksmith, Children Of Bodom, har koll på hälsotillståndet hos sina kollegor. (SRM #49)


"Mitt skrev var inte ordentligt hopsytt, så mina nötter hängde ut."
Eric Adams, Manowar, om vådan av att inte hålla koll på byxkvaliteten. (SRM #46)


"Jag vill inget hellre än spy, men jag kan inte!"
Nils Norberg, Nocturnal Rites, lider under en turné med Edguy och Tad Morose. (SRM #20)


"Det är väl bara så att om man har c-vitaminbrist blir man sugen på en apelsin och om man har alkoholbrist blir man sugen på en öl. Det är inte konstigare än så."
Gustav Hjort, Bullet, visar prov på storartade kunskaper i näringslära. (SRM #78)


"Du allsmäktige Gud av grammofonskivor. Förlåt ditt barn, ditt lamm, ty jag har syndat. Skändat din existens. Vänd icke ditt anlete ifrån mig. Jag lovar och svär att göra bot. Vända blad. Dyrka dig med total omsorg och sprida ditt ord. Skingra avgudarnas moderna frestelser och fräls din tjänare återigen. Jag är din. För alltid. Amen."
Mikael Åkerfeldt, Opeth, gör en syndabekännelse i krönikan om Icecross 'Icecross' (1973). (SRM #99)


"Man kan säga att jag är upprörd dygnet runt, varje dag."
Joey DeMaio, Manowar, har heta känslor för musikbranschen. (SRM #95)


"Jag har aldrig sett något övernaturligt... om man bortser från när jag har sett mig själv i spegeln dagen efter en hård festkväll."
Peter Tägtgren, Hypocrisy/Pain, tvivlar på utomjordingar. (SRM #79)


"Jag börjar alltid lipa när en ny Annihilator-skiva är färdig, och jag för första gången får den färdiga skivan i handen."
Jeff Waters, Annihilator, tror på självbehärskning. (SRM #43)


"Håll käften och lyssna, så kan behållningen bli livslång."
Mikael Åkerfeldt, Opeth, förklarar hur man ska behandla skivor. (SRM #79)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar