måndag 17 juni 2013

Gollum grottar ner sig!

Den tjugonde juni fyller min lilla grotta en månad och med denna blänkare även 32 inlägg (plats för en måttligt engagerad applåd). Grottinnehavaren har från och med idag semester från sitt utomgrottsliga jobb, och kommer därför att skjuta för öppningen ett tag för att ligga och slöa, gnälla på solen och bojkotta allt vad annonsbokningar, kalenderuppdateringar och artikelharvande heter.

Jag vet inte riktigt vad jag hade tänkt mig när jag drog igång den där bloggen, men säkert är att jag inte var beredd på hur beroendeframkallande det kan vara att tycka till om metal. Med inläggen blir man dock vis, om än inte lika påläst som Erik Thompson... Om ni har missat den intervjun, så scrolla ner. Jag lyckades även, vilket en uppmärksam läsare påpekade, stava ett bandnamn så illa fel att det är skämskuddevarning, men det kan jag leva med. Hade det varit en särskrivning däremot...

Grottgnället tar alltså sommaruppehåll och bör, om inget i stil med jordens undergång eller Kristi återkomst inträffar, återupptas den 8 juli, med en del nya inslag. Vi ska bland annat utforska det värmländska utbudet, införa ackompanjerade fredagsfikor, inta andlig spis i form av Opeth och Bathory och mycket mer.

Vill ni gnälla, såga, berömma eller tipsa om intressanta ämnen? Skicka ett mail till gollumscave@outlook.com  eller på Facebook.

Glöm inte att "råka" spilla dryck på vänner och bekantas förfärliga, svenska sommarklassiker. Det är sådant man aldrig får ta semester ifrån eftersom det är en fråga om moral. Man har ett visst ansvar för att hindra Tomas Ledins och Per Gessles framfart, för att inte tala om "artisterna" från diverse avskyvärda TV-program som har mindre utstrålning på scen än när jag mimade som tolvåring till Open Your Heart i lockig peruk.

Till dess: om ni i likhet med denna grottinnehavare har en sorgligt tunn skivsamling jämfört med vad som finns att tillgå, håll er till Youtube i sommar och njut av nya upptäckter att lägga slantarna på när tillfälle bjuds. Här bjuds på min och sambons högtidshymn som vi antagligen alltid kommer känna oss stämningsfulla av - särskilt som vi kan njuta av den med bättre ljudkvalitet är den Youtube erbjuder.




Ner i djupen!

Grottmänniskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar