tisdag 21 maj 2013

Musikminnen

Nej, det är inte godmorgon, men det var däremot en GOD morgon. Med diverse glädjande e-post och en välbehövlig kopp kaffe kände jag mig styrkt att börja jobba, och ja,ja... jag har gjort mitt jobb, men inte riktigt i den ordning jag tänkt mig. Om ni vill känna er seriösa, så ska ni alltså inte sätta er och lyssna på "ett par låtar" och sedan börja chatta med er lillebror om musikminnen... Det slutar så lätt i nostalgitrippar, extremt tidsslöseri, en skvätt dåligt samvete och duktighetstankar som då och då gör sig påminda.

Jag utgår dock ifrån att högre makter ville att jag skulle tillbringa min förmiddag såhär, så då kan jag ju knappast sätta mig på tvären. Här nedan bjuder jag, med kärleksfull hjälp från Youtube, på det allra första i rock- och metalväg som nådde mina öron, i den späda åldern av 6 år, från min storasysters kassettbandspelare:





Den här videon har jag inte beskådat förrän i vuxen ålder, och med all 90-talsironi i bagaget ser jag självklart inte samma sak som 6-åriga jag skulle gjort, men låten är suverän och Kee Marcellos solo får mig alltid att höja volymen ett par snäpp till. Hur mycket jag än föredrar Norums stil, så är just det här solot ett riktigt pärlband!

Hav gärna överseende med diverse feletiketteringar och liknande tekniska missöden såhär i början, för det är egentligen en utomordentligt dålig tidpunkt för mig att starta igång en blogg. Skulle ex. Vintersorg råka hamna under Power Metal eller Ghost under Death Metal, så beror det snarast på den fantastiska kombinationen av dålig tid, för lite kaffe, för många telefonsamtal eller dylikt. 

1 kommentar:

  1. Själv så fick jag mitt första hårdrocksalbum som 4 åring. Twisted sisters <3

    SvaraRadera