måndag 20 maj 2013

Gläntan öppnas

"... and for five hundred years, it poisoned his mind." Tid är intressant. Den gör oss otåliga, lyckliga, sorgsna och desperata, om vartannat. Fel sällskap under för lång tid, kan, likt Ringen som förgiftade Gollums inre, förgifta människan.

I bloggvärlden handlar nästan allt om tid. Rätt tid. Rätt inlägg i rätt tid om rätt sak.Gärna med rätt åsikt också. Jag är inte särskilt rätt av mig. Inte rättvis heller.

Att sitta i sin grotta behöver inte vara giftigt - tvärtom. Grottor skyddar. Mot väder och vind, ljud och ljus. Det där med att skaffa sig en egen grotta rent praktiskt verkar vara ett tämligen arbetsamt företag, och jag är alldeles för lat för att vilja prova på det, så det här får duga.

Faktum är att jag inte är mycket för att prova på saker alls, så grottmänniska kan säkert vara en rätt träffande benämning på mig, åtminstone i det avseendet. 

I sin egen grotta kan man nämligen sitta försjunken i sin egen lilla värld och njuta av sina intressen, och det är precis vad den här bloggen kommer handla om. Mina intressen, min värld och de som via hörlurar och bokpärmar tagit sig in i den. Hörlurarnas innehåll ska stå i fokus, är det tänkt, och det innehållet är givetvis metal.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar