söndag 23 februari 2014

Sportlov


Ett tydligt tecken på att jag har tagit mig vatten över huvudet, med eller utan "hjälp" av yttre omständigheter, är att jag får memehysteri och skrattar okontrollerat åt photoshoppade bilder med mer eller mindre lustiga texter. I fallet med Immortal utförandes sportaktiviteter i spandex och corpsepaint behövs ingen textrad, inte ens när man är mindre lättroad än eljest, eftersom norsk black metal är humor i sig.

Antagligen är det meningen att man ska utföra någon form av idrottslig aktivitet under detta lov. Själv har jag förstås inget skollov, utan tar mig lov ifrån bloggandet under nästa vecka, för att kunna samla ihop mig och åstadkomma nya inlägg, lyssna på mer musik och förhoppningsvis få till bättre och mer intressanta sådana. När jag inte jobbar, kommer mina hörselorgan att utöva idrott så att det bara skriker om det och bland annat ge sig i kast med glitter och glamour, brittisk arenarock och annat smått och gott. Till dess får ni njuta av en Beach Boys-cover, samtidigt som ni andäktigt betraktar den norska duon ovan, eftersom metal aldrig driver med sig självt. Någonsin.


Surfin' USA (1989)


Toodaloo!

2 kommentarer:

  1. Kombinationen av Blind Guardians cover och Immortal-bilden...episkt. Ha ett skönt sportlov och kom tillbaka med förnyad kraft.

    SvaraRadera